24 September, 2010

uhibbu usrati jiddan


bismillahirrahmanirrohim..

ya Allah, bersyukurnya padaMu yang mengurniakan hamba kasih sayang berkeluarga..moga hamba menggunakan nikmatMu ini dengan sebaiknya. dan tiadalah hamba mampu melainkan dengan kekuatan dariMu jua.

alhamdulillah, masa balik raya lebih kurang tiga minggu yang lepas, selamat tiba di rumah untuk berjumpa dengan keluarga yang disayangi masa betul-betul nak dekat waktu berbuka. segala-galanya Allah permudahkan tambahan pula handphone kehabisan bateri. (jazakillah ukhti hasanah yang meminjamkan handphonenya di saat-saat kritikal).

uhibbu usrati jiddan..

melihat adik-adik yang sudah besar, terasa betapa lamanya tak pulang ke rumah. cepat sungguh masa itu berlalu. dan alangkah ruginya andai tak dimanfaatkan dengan sebaiknya. maka, benarlah firman Allah:

"sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.."

keesokan hari apabila buat kuih raya bersama-sama, tolong menyiapkan juadah berbuka dan bicara tentang baju raya, ya Allah rindunya pada saat sebegini yang lama sudah tak merasainya.

ada hikmahnya mengapa Allah meletakkan saya jauh daripada keluarga-agar bercambahnya kecintaan kepada keluarga..sayangnya saya pada mereka

sejenak terfikir, dugaan mendidik diri dan keluarga ini bukannya mudah. apatah lagi mempunyai adik yang superb active. kadang-kadang hati memberontak dan geram. hati dan kesabaran tercabar..memang payah dan sukar.


Tadi masa subuh (wireless laju masa ni), hati tergerak untuk menjeguk blog kakak. dan saya terkejut.

abah saya tak sihat..

masa call umi hari tu, abah masih sihat lagi. daripada abah, banyak perkara yang saya pelajari.

can't continue~

entry mengenai abah di sini dan sini


No comments: