06 July, 2010

menjemput bidadari

Menjemput Bidadari

Munsyid: Epicentrum

Bila yakin tlah tiba,
Teguh didalam jiwa
Kesabaran menjadi bunga

Sementara waktu berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Zulaikha jalani hari
Sabar menanti Yusuf sang tambatan hati
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

Segera kan kujemput engkau bidadari
Bila tiba waktu kutemukan aku

Ya Ilahi Robbi keras ku mencari diri sepenuh hati
Teguhkanlahku dilangkah ini
Dipencarian hakikat diri

Dan izinkan kujemput bidadari
Tuk bersama menuju Mu mengisi hari...

Kini yakin tlah tiba
Teguh didalam jiwa
Kesabaran adalah permata

Dan waktu terus berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Adam dan Hawa
Turun kebumi terpisah jarak waktu
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

Bidadari tlah menyentuh hati
Teguhkan nurani
Bidadari tlah menyapa jiwa
Memberikan makna




Bismillahirrahmanirrohim

moga sama-sama ambil ibrahnya daripada lagu ini.

Adam: keraskan pencarian dirimu, agar lebih bersedia menjemput bidadari dalam perjalanan menuju Ilahi.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Hawa: persiapkan dirimu juga untuk dijemput menjadi bidadari. lantaran perempuan yang baik, juga untuk lelaki yang baik.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


~kasi.kuat.itu.hati~

Syifaaiqramah: jazakillah khair

Hlovate, versus.



p/s: cerpen bersiri is coming!

13 comments:

sumayyah said...

salam.

saya tahu lagu ini juga =)

hlovate juga yang kasi tau.

.terus.kuat.jaga.itu.hati.ye.

umatMuhammad said...

salam,
sudah baca post enti yang terbaru.
ter'kaitan' pula dengan post ini kan.

~kasi.kuat.itu.hati.juga.ukhti.fillah~

adeq said...

lagu ini...ana juga sudah tahu..hehe tapi x ada lah dari Hlovate apa benda ntah..haha..

kasikuatitubesi ~ yeah !! x adalah stadium runtuh mahupun Umt runtuh di kemudian hari..

uhibbunurilahi said...
This comment has been removed by the author.
uhibbunurilahi said...

adeq: stadium2..

umatMuhammad:
lagu ini ana juga sudah tau..juga bukan dari versus..long time ago..heheh~

lagu ni, background sound die yg memikat ana dulu..then baru la cari da real song~liriknya hebat..

ehem.cerpen cinta?

have faith :D

adeq said...

hehe..stadium mana lah tu?sampai la nhe x dibersihkan..ish3...........

ana rasa minus one dia dalam vid syahadatul haq..memang bersemangat benar lah !! dan sangat menginsafkan ~

apa cinta2 nhe..nikah la uit..

inniakhofullah said...

yup
minus one nye di video syahadatul haq

sbb tu ana bila dgaq lagu ni... rasa pelik ^_^

sbb video uh cm lain sket dari tema lagu ni

adeq said...

eh bukan syahadatul haq la..lain3..dalam ISK / IPK - tajuk manusia robot..kat mana ea tengok?lupa dah..huhu..

umatMuhammad said...

assalamualaikum

uhibbu: sudah komen bersama enti di U.

uhibbu dan adeq:

pasal cerpen itu, nantikan saja. insyaAllah, untuk pembaikan diri ana dan kita semua.

tapi kan, kalau cakap cerpen saja tak semestinya dikaitkan dengan cinta deh..

inni: jazakillah kaomennya. ana sudah lupa ataupun ana tak pernah tengok barangkali video syahadatul hq. tapi macam yang adeq tulis, ada dalam video manusia robot.

kasi.kuat.itu.hati.
moga.jadi.bidadari.besi

adeq said...

k.a.s.i.k.u.a.t.i.t.u.k.a.k.i.u.n.t.u.m.e.n.a.p.a.k.i. ~

u said...

mantapkan.juga.itu.mutabaah.ukhti.fillah.

i said...

aku jua insan seperti kamu.
aku punya perasaan seperti kamu.
tolong hormati perasaan ku.
telah aku berikan keputusanku.


aku sedang mencari diriku.
sudah ku berikan kata dua.


aku ingin terus mencari diriku.
aku ingin teguhkan cinta pada yg sepatutnya.
pada pemilik seluruh manusia.
mengertikah kamu?

- Bila tiba waktu kutemukan aku
Ya Ilahi Robbi keras ku mencari diri sepenuh hati
Teguhkanlahku dilangkah ini
Dipenantian hakikat diri-

umat said...

u stands for umatMuhammad.

i stands for..(already know)

~Allah always by our side~
have faith with that.
may Allah bless us all.