10 May, 2009

kucari Bahagia Abadi...

Di Mana? Di sisi Tuhan...

Firman Allah, maksudnya: "Di tempat yang sungguh bahagia, di sisi Tuhan yang Menguasai segala-galanya, lagi Yang Berkuasa melakukan sekehendak-Nya" (surah al-Qamar, 54:55)

Bagaimana...?

  • Dengan menUTAMAkan akhirat...InsyaAllah

Firman Allah, maksudnya: "Mereka itulah orang-orang yang membeli(mengutamakan ) kehidupan dunia (dan kesenangan) dengan (meninggalkan perintah-perintah Allah yang membawa kebahagiaan dalam kehidupan) akhirat; maka tidak akan diringankan azab seksa mereka (pada hari kiamat) dan mereka pula tidak akan diberikan pertolongan." (surah al-Baqarah: 86)

  • Dengan SABAR dan TAQWA

Firman Allah swt, maksudnya, "Oleh itu bersabarlah, sesungguhnya kesudahan yang baik (yang membawa kejayaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat) adalah bagi orang-orang yang bertaqwa." (surah Hud: 49)

Untuk Siapa...?

  1. Yang beriman dan beramal soleh...

Firman Allah swt, maksudnya: "Orang yang beriman dan beramal soleh, beroleh kebahagian yang amat menggembirakan dan tempat kembali yang sebaik-baiknya." (surah Al-Ra'd,13:29)

2. Yang Beroleh Hidayah...

Firman Allah swt, maksudnya, "Dan sesiapa yang yag diberi hidayat petunjuk oleh Allah maka dialah yang sebenar-benarnya berjaya mencpai kebahagiaan." (surah al-Isra',17: 97)

dipetik daripada majalah Solusi Isu 6, m/s 93.

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillahi Rabbil 'Alamin, finally, after a long time, I've made my first blog. Hopefully, blog ini berguna untuk kita sama2 tingkatkan kecintaan kepada Allah Azza Wa Jalla. We r jundi of Allah n we live also 4 Him..as a khalifah, hidup nih hanya sementara, seperti firman Allah swt dlm surah Al-Mukminun, ayat 114

"Kamu tidak tinggal di bumi ini melainkan sebentar sahaja kalau kamu mengetahuinya."

Pesanan untuk ana juga. harap sgt blog ini berguna kepada sume.

wassalam..

2 comments:

Anonymous said...

salam..menarik..
boleh ditambahkn ag..
insyaAllah sme2 menulis..
ntok dktkn diri lg kpdnye..

rabbunaa yusahhil
~mendambaNURkasIhIlahiraBBi

p/s: komenla kt ana nye lak~hee :)

Unknown said...

Salam pergenalan... Nama saya jalalboy dan saya tertarik dengan cara penyebaran dakwah melalui alam maya. Saya juga menyampaikan dakwah melalui alam maya melalui laman Web http://jalalboy.blogspot.com/.. Harap jika ada salah silap dapat diperbetulkan. http://jalalboy.blogspot.com/2012/01/salam-pergenalan.html