20 June, 2012

Akhawat super saiya, jom?


Tuhan,
Engkau suruh aku berusaha,
maka aku terus cuba mencuba,
tolak tepi semua duga,
merempuh sengsara derita.

Susah wahai Tuhan,
kerana aku manusia punya jiwa,
ada masa lemah tidak tertahan,
ada masa berdarah terluka.
Adakala rasa mahu berhenti,
tetapi hanya Dikau punca gerak langkahku ini,
justeru bila jatuh,
aku tetap bangun lagi.

Tuhan,
Engkau suruh aku berusaha,
maka tidaklah ada aku cita melainkan yang tinggi,
Engkau Maha Tahu wahai Tuhan bahawa tidak ramai memahami diri inii,
tetapi aku berusaha kerana Engkau yang memerhati.

Aku berselisih dengan mereka,
mereka dan mereka,
hatta orang yang aku cinta juga tidak mampu mendalami apa yang aku usaha,
kadangkala dalam langkahan ini aku terasa sunyi,
entah berapa gelen jejesan air mata menemani,
bukan mudah Wahai Tuhan,
sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui.

Kalaulah bukan keranaMu wahai Tuhan,
maka usaha ini telah lama aku henti,
tetapi aku masih melangkah hari ini Tuhan,
tanda aku masih usaha,
masih percaya,
kepadaMu tanpa ragu di dalam hati.

~ Hilal Asyraf ~

***********

Maka, atas asbab Allah swt yang menggerakkan langkah ini, aku gerak. Tak kan mau cenggeng selamanya? ceh!
kata nak jadi akhawat yang super saiya kuat jiwanya?

 aurora islam: No more tears for people...
                     Your tears are only for Allah...
                     Allah rindu kita ukhti...

sis noora: CABUT rasa sayang dan rindu pada manusia.

ps: baru baca post ukhti nasihah. rindu saat-saat dipanggil 'akak.....'..

1 comment:

ukht ummi said...

jom3!!!!!!